Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Nettan - 8 juli 2007 18:31

I går så hade vi samlats ett 30tal för att spela brännboll och grilla,

Det var uppehåll i början sen öste regnet ner.Grillarna tändes och vi grillade och hade vätske paus,sen körde vi brännboll igen,kan ju tala om att Annelie(Raggis) och jag fick skratta så mycket att vi höll på o pissa på oss hihi vuxna människor som offrar allt för en lyra hihi!!!

Idag hade vi samlats 8st för att köra spår och brukslydnad!!Vi trotasade regnet,vi la ut spåren,körde sen vidare för lydnad,blev lite tävlingsträning med så många och dirrigerade varandra..Emma o Diva körde igenom högre lydnaden,såg faktiskt bra ut,lite så att hon kollade in Hasse,men efter lite korrigering så gick det bra,,körde avlämmningar av apport ett par gånger hon höll fin kontakt till slut o sket i hasse,,krypet är riktigt fint på henne...Framåtsändande i grupp,Äntligen har hon fasttat att hon ska växla tempo duttig kicka...skallet var lite glest men lite push så funkade det med...Louders fick va med på platsen,lycklig han var,körde även lite linförighet med han och han lyssnar så bra när vatten flaskan är med hihi....Det var riktigt svår spårat idag,spåren hade legat lite över 2timmar och regnat rejält hela tiden!!Men alla hundarna jobbade kanon fint och dem fick verkligen jobba....Louders fick ett spår som skulle vara kort!!Men Emma

har ju lite svårt med långt o kort hihi så hon skulle följa med mig o louders ifall jag inte klarade o gå med knät..och kan ju upplysa om att spåret var ca 1500m så hon fick snällt ta över efter halva och jag gå bakom...men som han jobbade min lilla kille super fint,och då har han inte kört nåt alls på ett antal månader duktig.Men är det nåt han är duktig på så är det spår...Så alla var nöjda och blöta efter denna dags träning,men en givande och trevlig sådan trots regn...Raka spåret ner till mörlunda och hjälpa till o måla och greja i veronicas o mathias hus,så nu har vi precis ätit och ska nu ta mig an jordgubbs saften som jag satt härom dagen!!See you latter alligator hihi nettan/louders

Presentation

Omröstning

Vilket namn tycker ni,jag ska ta på min lilla schäfer tjej??har ni egna förslag så,gå in på min hemsida o skriv det i gästboken!!http://www.piggabrukshundar.se.dinstudio.se/index.htm
 Rixi!
 Shakira!
 Ritza!
 Bitch!
 Carisma!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards