Direktlänk till inlägg 31 augusti 2007

DIVA HAR VALPAT!!

Av Nettan - 31 augusti 2007 21:07

  • Igår åkte emma o jag till Herrljunga för det var dags för Divas ,
  • valpning,kommer dit vid halv nio på kvällen..Som vanligt blir man alltid trevligt bemött av kennel pappan Thorvald o kennel mamman Sara=)men det hände inte så mycket med Divis tempen gick upp o hon skakade rejält,bäddade lite osv...Vid kl 02:00 så gick vi o la oss en stund...Jag vaknade av att Diva skäller o gnäller!går ner för att titta vad som stod på,då är sara o emma redan hos henne,o jösses vad hon höll på,nu hade det satt i sta ordentligt..kl 06:00 så födds första hanen en kraftig liten sak,men tyvärr död!!sen kom sex stycken ganska fort,och efter en timme så kom en liten tik som också tyvärr var död...Efter det tog det tvcå o en halv timme innan nästa lilla kille kom...Diva var så otroligt duktig,vilket tåla mod våra djur har..Och emma o Jag har lärt oss en hel del om valppning tack vare sara o thorvald,det har varit en mycket spännande och lärorik natt o dag!!Emma var så stolöt över sin lilla Diva ,vilken tur att inte vi människor föder så många på en gång =)aj vad ont det skulle göra,när man sitter där hos tiken så hjälper man automatiskt till o krysta hihi men jag har fortfarande kvar min airbag,det hjälpte inte mig hihihi!!Stort tack för er gästvänligthet sara o thorvald på Gråmans kennel....Här är tider o vikt lägger ut bilder här nere..
  • 1:06:00 Döfödd hane vikt 544g.
  • 2:06:20 Tik vikt 460g
  • 3:06:36 Tik vikt 415g
  • 4:.06:46 Hane vikt 360g
  • 5:07:07 Hane vikt 530g
  • 6:07:38 Tik vikt 375g
  • 7:09:10 Tik vikt 438g
  • 8:10:12 Döfödd tik vikt 281g
  • 9:12:36 Hane vikt 550g
  • Så det blev 4st tikar och tre hanar 7st vappisar + 2 döfödda .

Och så tog vi med oss Bitnas lilla vovve hem idag,Så vi har nåt o träna med tills Divis kommer hem igen hihhi!!Och snacka om att det var tufft att köra hem i kväll ,så nu kommer man somna o vaggad=)Jo skulle ju åka o hämnta pizza åt mig ,sara o emma,klart jag hittar tillbaks !!till herrljunga centrum var inget svårt att hitta!!Men när jag skulle hem så kör jag ju givetvis vilse..åkte på ett antal skogsvägar,o vanliga vägar men inte hittade jag så efter ca 30-40 min så ringer till dem,o bara jag är vilse !!Det blev ett stort skratt i andra änden,så lotsade hon mig via telefonen..Bara det att dem jävla skyltarna hade jag kört förbi två gånger innan urrkk så det blev kalla pizzor hihihi natti natti......

 
 
Ingen bild

Eva Simonsson

31 augusti 2007 22:28

Grattis !!! måste ha varit en upplevelse att få vara med, trots att hon förlorade 2 st, sorry....
ska bli spännande att följa hur det går i fortsättningen, har tänkt på er hela dagen....
kramizae

 
Sandra

Sandra

31 augusti 2007 22:47

Grattis till valparna!!! Det var säkert jättespännande att få uppleva en valpning live!
/Sandra

http://www.uffeochsandra.se

 
maria

maria

1 september 2007 10:20

Stor Grattis kram till er. Vilka söta små vappisar.

http://www.trinne.se

 
Tony & Kerstin

Tony & Kerstin

1 september 2007 20:23

Vad kull med alla valparna GRATTIS!!!
Tror du gör klokt i att ta en tik valp.
Vi syns snart
Tony & Kerstin

http://brukshundarna.webb.se

 
Ingen bild

Andreas

2 september 2007 01:48

Är så stolt över dig lilla divis!!! Och så himla tacksam för all den uppdatering jag fick av dig nettan, att i all stress och lycka osv. komma ihåg att tänka på lilla mig som känner sig som ett litet barn i väntan på julafton guuuud detta kommer bli dom längsta 4 veckorna i mitt liv innan vi ska åka och kika på dom små liven och sen behöva vänta i ytterligare 4 veckor *pust*
Men som sagt tack för allt.....

 
Björn

Björn

2 september 2007 13:38

VA KUL!!! GRATTIS!!
Hoppas att allt går bra i fortsättningen!

http://www.wilmaosally.nu

 
Emma

Emma

2 september 2007 18:09

Grattis till valparna!
Tycker du ska ta en tik.. kramis

http://www.emmakennmark.blogg.se

 
Lena

Lena

3 september 2007 06:12

Hej hej. Jo, det har varit rätt så fullt upp den här helgen. Känns segt nu på måndagsmorgonen när det är dags att orka upp till jobbet! Grattis till valparna. Det blir jätteskoj för dig att få en ny helt egen vovve att lära känna och pyssla med och inte "bara" hjälpa oss andra!
Lena o Flisan

http://www.flisan.eu

 
Katja

Katja

3 september 2007 19:53

Grattis till en ny familjemedlem! ;)

Hoppas att ni får det trevligt på kräftskivan. Kom nu ihåg att inte äta för många, man blir ju så dålig dagen efter av för många kräftor. Heheheee....
Är otroligt sugen på att komma, tackar så mycket för inbjudan. Kom nu ihåg att inte dansa med Matti i år. ;)
Kramar,
Katja

http://mittcyberspace.blogg.se

 
Ingen bild

Eva S

4 september 2007 13:23

Kom igen nu Nettan, uppdatera din blogg !
eller tränar du bara tiken nu.....o planerar kurser, en liten stund får du väl över....
hi hi hi , Eva & kramgoa hundar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 18 september 2007 07:16

Hej hej!!Nu läger jag/vi ner denna bloggsida, Då vi har skaffat en ny hemsida med blogg i. Här är länken till sidan för dem som vill forsätta följa oss, o våra hundar..http://www.piggabrukshundar.se/ Mvh Nettan/emma ...

Av Nettan - 15 september 2007 16:18

Tjingeling!! Först o främst måste jag bara säga!! HURRA HURRA VAD NI ÄR BRA;EMMA O HÄXA o MICKE O GILLA!! Emma vann appellen på 288p o uppflyttad .Micke o gilla kom trea på 276p..Ni tuffar på som tåget=) Hoppas det går bra med Häxa som blev på hoppad...

Av Nettan - 13 september 2007 10:22

Jösses vad man hinner med mycket,när man går upp, tidigt=)Jag har lagt i en maskin tvätt o plockat ur diskmaskinen, lagt ett ängs spår åt Morriz och vart o städat fotbolls klubbens lokal o, omkläddnings rum=)Jag har fått ett namn förslag av kennelmam...

Av Nettan - 11 september 2007 22:46

Tjingeling!!Kan ju börja med o ge Emma;C ett rikitigt STORT, Grattis till körkortet idag! Vad skönt Annelie o jag ska det när vi åker på tävlingar o slippa höra Emma o Emma dumma kommentarer =)Bamse kram till dig!!!Morriz och jag har varit ute o kört...

Av Nettan - 9 september 2007 14:02

Så igår var våran årliga!!Hundträna dag och kräftskiva... Vi träffades hemma hos oss!!vid :10:00 men kom iväg straxt efter kl 11:00...vi var15st   som körde hund,en del körde spår o en del körde avsök!! Efter ett det bar det iväg till fotbolls planen...

Presentation

Omröstning

Vilket namn tycker ni,jag ska ta på min lilla schäfer tjej??har ni egna förslag så,gå in på min hemsida o skriv det i gästboken!!http://www.piggabrukshundar.se.dinstudio.se/index.htm
 Rixi!
 Shakira!
 Ritza!
 Bitch!
 Carisma!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards