Alla inlägg den 5 augusti 2007

Av Nettan - 5 augusti 2007 11:23

Jaha då var det avklarat!!

Emma och Jag och Kim! Skulle ju servera på ett tyskt bröllop i går..

Vi började vid kl 11:00 att pynta och dona,och duka till 80personer!Med tre stora Bernersender hundar runt benen=) så lite hemma kände vi oss..Sandra som var brud hennes föräldrar och vänninor hjälpte till att pynta,ojoj vad pynt och ljusjillanger i träden och grejer,för dem skulle ju7 gifta sig ute i skogen i ett stort sommar hus....Och vi som kan så mycket tyska jippi hur lätt var det att svara på frågor??några kunde lite engelska..Hon som frågade om vi kunde jobba kom till undsättning många gånger den kvällen hihi..tex så kom en kille fram å frågade om jag ägde huset och ville tacka för att jag lånade ut det!!!inga problem sa jag!!sen kom fler folk och började krama o pussa på mig och säga massa saker på tyska o som jag fattade nada av!!Konstigt sa jag vad alla är vänliga så gissela som anställt oss frågade dem vad det var frågan om???  Jomen jeanette måste ju hedras som lånar ut sitt stora fina hus till bröllopet och dessutom jobbar åt oss hahahahahahah!! då hade jag svarat fel trodde han frågade om jag bodde i Målilla=)Men ren om fingrarna är jag nu i allafall diskat 300talrikar-600bestik-300 kaffe koppar och en massa skålar och slevar och uppläggningsfat mm .Bröllopet avlöpte fint,och när alla ljus och facklor tändes på kvällen ,var det så jäkla vackert!!det sista vi såg innan vi åkte hem vid ca 23:30 i går var att dem tänt en eld o samlas vid alla mäniskor och så höll dem i varsin hjärtformad ballong med tomtebloss som var ditt satt i slutet av snöret,tände på och släppte upp alla i luften samtidigt och så spelades deras kärleks låt, det var så jäkla fint så då kom en liten tår....

jaja nog om det nu ska vi snart iväg och träna spår och lydnad,

och grilla korv jippi jami jami!!Emma kommer snart från fotbollen dem har tränings läger denna vecka stackarn dem kör sten hårt nu i går hade dem flera pass vilket hon slapp eftersom hon jobbade=) men upp tidigt idag och iväg o träna boll sen iväg med hundarna...tjingeling bay bay

Presentation

Omröstning

Vilket namn tycker ni,jag ska ta på min lilla schäfer tjej??har ni egna förslag så,gå in på min hemsida o skriv det i gästboken!!http://www.piggabrukshundar.se.dinstudio.se/index.htm
 Rixi!
 Shakira!
 Ritza!
 Bitch!
 Carisma!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards